Прес-реліз навчального закладу




ТВОРЧИЙ КОЛЕКТИВ БЕРДЯНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №1 "НАДІЯ"


Бердянська гімназія №1 „Надія” – інноваційний навчальний заклад адаптаційного типу, Школа культури здоров’я, член Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю, експериментальний навчальний заклад всеукраїнського рівня, інформаційно-освітній центр з розвитку Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю, дійсний член Всеукраїнської асоціації Шкіл майбутнього, ресурсний центр Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з формування професійної компетентності педагогів.
Гімназія з 2001 року проводить дослідно-експериментальну роботу з проблем управління пізнавальною діяльністю гімназистів в умовах сучасного навчального закладу. Успішна розбудова цієї теми, її позитивні кінцеві результати створили підґрунтя для подальших досліджень, і в 2009 році гімназія продовжила дослідно-експериментальну роботу з теми «Управління процесом формування компетентної особистості інноваційного навчального закладу – Школи майбутнього». Стратегічна мета цієї роботи – визначити особливості адаптаційного управління компетентністно орієнтованим навчанням гімназистів у Школі майбутнього засобами впровадження повного циклу технології профільного і розвивального навчання, теоретично обґрунтувати її змістовно-функціональні компоненти й експериментально перевірити педагогічні умови, методи та засоби застосування сучасних педагогічних технологій, які забезпечують стабільний процес формування здорової компетентної соціалізованої особистості в освітньому процесі.
Науковий керівник експерименту – Кириленко Світлана Володимирівна, кандидат педагогічних наук, начальник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Інституту  інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Директор гімназії №1 „Надія” Сергієнко Валентина Павлівна – заслужений учитель України, член правління Всеукраїнської асоціації Шкіл майбутнього.
На основі моделі Школи як системи Кириленко С.В. і Сергієнко В.П. розробили концепцію моделі Школи майбутнього, визначили організаційні конструктивні шляхи розбудови й освітні технології, завдяки яким стає можливим перевести навчальний заклад у режим розвитку й успішно досягти кінцевої мети експериментальної роботи.
У вересні 2015 року розпочато дослідно-експериментальну роботу з теми «Методичні засади формування конкурентоспроможного вчителя в умовах євроінтеграційних освітніх процесів». Науковий керівник – Завалевський Юрій Іванович, доктор педагогічних наук, заступник директора Інституту модернізації змісту освіти МОН України.
Ефективність роботи навчального закладу в процесі інтенсивного навчання та підтримки здоров’я учнів забезпечує педагогічний колектив досвідчених висококваліфікованих спеціалістів, серед яких 48,6% має вищу категорію та звання «вчитель-методист», «старший вчитель», 28% відмінників освіти України, 5 навчається в магістратурі.
У гімназії впроваджено систему інноваційних педагогічних технологій, методи інтелектуального, духовного, психічного і соціального виховання учнів, засоби наукової організації праці та відпочинку, стимуляції та рефлексії власної навчальної діяльності. Значну роль у цьому відіграють регулятивно-корекційні управлінські заходи з організації освітнього процесу. Це комплексна діагностика і розвивальні психологічні тренінги, врахування здоров'язбережних вимог до розкладу уроків і застосування акмеологічного підходу в процесі особистісного становлення гімназистів.
Гімназія працює на підставах компетентнісного та особистісно орієнтованого підходів до навчання і виховання. Усі успішно діючі програми та проекти навчання, виховання та розвитку: «Діяльність системи освіти гімназії з реалізації принципів державно-громадського управління», «Обдарованість», «Я – гімназист», «Я – вчитель», «Ми – команда», «Громадянське та патріотичне виховання», «Комунікативна компетентність – системоутворювальний фактор профільного навчання», «Наступництво в навчанні і вихованні», «Модель інформатизації освітнього простору», «Імідж гімназії», «Соціально-психологічне супроводження моделі Школа майбутнього» та інші оновлюються й удосконалюються. Основними завданнями цих проектів є визначення і розвиток особистісних рис гімназистів в аспекті пізнавальної, соціальної та оздоровчої діяльності. Усі гімназисти мають можливість обрати предмети й курси, які поглиблюють, розширюють і доповнюють загальнообов’язковий навчальний зміст. Навчально-виховний процес в початковій школі та 5 класі гімназії здійснюються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». Викладаються додаткові курси з риторики, стилістики, економіки, еврики, медіакультури, психології спілкування, основ менеджменту, ділової української мови тощо. Завдяки цьому учні опановують методику організації самоосвіти й саморозвитку на підставах оптимізації навчального навантаження, зняття нервового напруження, втоми, стресів; адаптаційні прийоми протистояння агресії та конфліктам у сучасному соціумі; форми толерантного спілкування, співпраці, свідомого вибору здорового способу життя.
Розроблена концепція моделі Школи майбутнього – оригінальна навчально-виховна система гімназії, що включає позаурочну й позакласну діяльність учнів, додаткову освіту (гуртки, студії, клуби, спортивні секції) сприяє реалізації здібностей та соціалізації гімназистів. Випускники гімназії щорічно підтверджують високий рівень компетентності під час зовнішнього незалежного оцінювання і при подальшому навчанні у вищих навчальних закладах України та за кордоном. Традиційно учні гімназії стають переможцями Програми майбутніх лідерів FLEX, що проходить за підтримки Держдепартаменту США, і отримують змогу протягом року навчатися у Сполучених Штатах Америки, успішно виступають у предметних олімпіадах різних рівнів, у міських, обласних та всеукраїнських конкурсах, де здобувають призові місця, беруть активну участь у МАН, щороку підтримуючи високий рейтинг гімназії.
Активна життєва позиція, лідерські здібності формуються в учнів гімназії через розвинену систему учнівського самоврядування. Рада гімназистів – ініціатор благодійного гімназійного руху «Поділися добром свого серця»; постійний організатор доброчинних акцій, інтелектуальних змагань, лідерських тренінгів, екологічних рейдів, творчих звітів, тематичних виставок-презентацій, реалізації проектів «Наш двір – мов сад!», «Інтелектуальний марафон», «Демократія в дії», «Духовна спадщина», «Бережімо подвиг у пам'яті», «Барви рідного краю», "Ми козацького роду", пілотного проекту «Кіностудія «Надія», PR-програми «Гімназист», on-line зустрічей «Вітаємо тебе, Україно» тощо.
Гімназія №1 „Надія” як інформаційно–освітній центр із розвитку Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю співпрацює з громадськими та державними установами в аспекті пропаганди валеологічних та екологічних знань, активними партнерами якої є Рада мікрорайону «Центр міста», школа–інтернат, Центр дитячої та юнацької творчості, Бердянський державний педагогічний університет, машинобудівний ліцей та інші навчальні заклади.
Бердянська гімназія №1 «Надія» – переможець Всеукраїнських конкурсів: «100 кращих шкіл України», Шкіл сприяння здоров’ю, моделі підготовки компетентного випускника, моделі Школа майбутнього, Міжнародного екологічного проекту «Чиста вода – здоров’я людини», міських екологічних проектів тощо, нагороджена Почесними грамотами Міністерства освіти та науки України (2003, 2007 рр.), Інституту проблем виховання Академії педагогічних наук України (2006 р.), бронзовою медаллю Десятої ювілейної міжнародної виставки «Сучасна освіта в Україні – 2007», дипломом Одинадцятої міжнародної виставки «Сучасна освіта в Україні – 2008», золотими медалями та дипломами Міжнародних виставок «Сучасна освіта в Україні – 2009, 2015»,  за високий професіоналізм у педагогічній діяльності, активну участь у здійсненні науково-дослідної та експериментальної роботи відзначена Почесним дипломом та пам’ятним знаком «Флагман освіти та науки України – 2011», золотою медаллю та дипломом Четвертої виставки-презентації «Інноватика в сучасній освіті – 2012», учасник реалізації Національного проекту «Відкритий світ». 2015 року гімназія нагороджена   медаллю «За благодійницьку діяльність». 2016 року творчий колектив гімназії став переможцем Всеукраїнського конкурсу з національно-патріотичного виховання «Героїчна Україна: з минулого до сьогодення»
Розгалужені зв'язки із освітніми закладами, громадськими та науковими установами, інтелектуально насичений освітній простір гімназії, основними ознаками якого є взаємоповага, толерантність, довіра і креативність усіх учасників освітнього процесу, дозволяє успішно формувати здорову компетентну соціалізовану особистість випускника нашої Школи майбутнього.

Немає коментарів:

Дописати коментар